Monday 2 April 2012

why you must stick to the one you love.

Zaman kini, bercinta pada usia remaja sudah menjadi satu trend, tetapi iannya mungkin juga kerana cinta yang lahir tulus ikhlas dari hati. jika anda bertanya kepada saya, saya tidak kisah satu peratus pun, bagi saya tidak salah untuk bercinta pada zaman muda, iannya semua ketentuan Illahi, tetapi manusia di berikan akal untuk berfikir, zaman kini, ramai remaja bercinta pada usia muda, tetapi apa yang kita dapat lihat, mereka kerap bertukar pasangan, adakah itu yang kita semua mahukan? apakah itu cinta ? di dalam tittle "why you must stick to the one you love" kali ini membawa beberapa quote mengapa cinta sebenar itu satu.

Dalam kita bercinta, rindu itu sudah pasti ada.

"Love is missing someone whenever you're apart, but somehow feeling warm inside because you're close in heart."

"Sometimes, when one person is missing, the whole world seems depopulated."


"If I had a single flower for every time I think about you, I could walk forever in my garden."

"Within you I lose myself...
Without you I find myself
Wanting to be lost again."

"Life is so short, so fast the lone hours fly,
We ought to be together, you and I."

"In true love the smallest distance is too great,
and the greatest distance can be bridged."

"I dropped a tear in the ocean.
The day you find it is the day I will stop missing you.
"


"Why can't we get all the people together in the world that we really like and then just stay together? I guess that wouldn't work. Someone would leave. Someone always leaves. Then we would have to say good-bye. I hate good-byes. I know what I need. I need more hellos."

"Missing someone gets easier every day because even though it's one day further from the last time you saw each other, it's one day closer to the next time you will."


Tetapi adakah hanya kerana rindu, kita perlu membenci diri sendiri?

Zaman kini, kita melihat remaja yang sedang hangat bercinta memberi segala-galanya untuk pasangan masing-masing. Bagaikan terlalu sayang sangat, tetapi apabila bergaduh, macam nak terbalik bumi, semua benda tak kena. Walaubagaimanapun, selang satu, dua, tiga, empat , lima bulan seterusnya, mereka sudah ada pasangan baru.  Tidak rasa bersalah kah terhadap hubungan anda sebelum ini? mana janji-janji manis ? mana masa-masa manis kamu bersama ? mana kasih yang kamu kongsi ?

Akhirnya cinta sejati itu kosong.


hey guys ! i already see many things that happen pada couple yang ada kat twitter dan facebook. im happy and glad if you guys bercinta untuk mendirikan masjid, i will support you guys, but bercinta hanya untuk suka-suka, bercinta kerana mengikut, i think ta perlu. yes, i also in love, but i know the limit, tak de la sampai 24 hours duk pegang phone memanjang kan. most of my friends are student like me. so think deeply ok guys ? pasal tittle "you must stick to the one you love" , if you wanna love some one, answer that question first. ^_^